Kantapöydässä Tukevaa asiaa tuopin ääressä.

Kaikki blogit puheenaiheesta Mainonnan murros

Mainonnan tuulet: keitä ovat yrityksen arvolauseiden "me"?

Erinäisten yritysten, nyt myös Vaasanin, julistautumiset sukupuolineutraalin agendan kannattajiksi nk. positiivisen syrjimisen kautta ovat ajankohtainen, vedonlyönnin luonteinen markkinoinnin ilmiö. Positiivinen syrjiminen toteutuu siten, että enemmistön edustajia ja arkista elämäntilannetta snobbataan ja vaikkapa juuri Vaasan tapaan testimonialseissa valitaan tuoda esille vähemmistön edustajia jopa sata- tai tuhatkertaisessa osuudessa näiden todelliseen suhteelliseen osuuteen verrattuna.

Minne mainostaja menee tulevaisuudessa?

Paljon puhutaan median murroksesta näinä päivinä. Median murroksen kautta tulee olennaisesti myös mainosmaailman murros mukaan. Ainoa aivan varmasti nouseva mainosalusta on tällä hetkellä internet. Kaikki muu onkin sitten enemmän tai vähemmän kysymysmerkin alla. Lehti-ilmoittelu on ainakin kaiken aikaa laskemaan päin.

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä